Obsah
- Informace o modulu
- Instalace a aktivace modulu One by Allegro
- Základní nastavení
- API Přihlašovací údaje
- Obecné nastavení odesílatele
- Svozová místa
- Přidání dopravy One by Allegro do košíku e-shopu
- Přidání dopravy do zóny
- Nastavení zobrazení jednotlivých metod dopravy
- Přehled objednávek - Orders One by Allegro
- Jaké údaje v přehledu zásilek naleznete
- Hromadné akce
- Filtrování
- Tvorba a zpracování zásilek
- Nová objednávka One by Allegro
- Úpravy objednávky
- Tvorba balíků v objednávce
- Vytvoření zásilky
- Vytvoření a tisk přepravního štítku
- Objednání svozu
- Alternativní metody podání zásilek
- Zrušení svozu
- Odeslání zásilek
- Podpora
1. Informace o modulu
Jméno pluginu: One by Allegro
Verze: 1.0.0
Autor: AntHill
Kompatibilita: PrestaShop verze 8.0.5
K čemu plugin slouží: Správa objednávek s dopravou One by Allegro. Tvorba a zpracování zásilek k přepravě.
Požadavky instalace:
- PrestaShop verze 8.0.5
- One by Allegro přihlašovací údaje (obdržíte při registraci)
2. Instalace a aktivace modulu One by Allegro
V administraci vašeho Prestashop e-shopu, v sekci Modules > Module Manager do vyhledávání zadejte One by Allegro. Na zobrazené kartě modulu v podsekci Shipping & Logistics klikněte na tlačítko Install.
Po úspěšné instalaci modulu se v levém hlavním menu v sekci Configure zobrazí nová položka - One by Allegro Settings.
3. Základní nastavení
V levém hlavním menu administrace klikněte na One by Allegro Settings a přejděte do základního nastavení modulu - Configure One by Allegro. K dispozici jsou následující sekce nastavení:
- API Přihlašovací údaje
- Obecné nastavení odesílatele
- Svozová místa
3.1. API Přihlašovací údaje
Přihlašovací údaje obdržíte v rámci procesu zákaznické registrace s One by Allegro. Zadejte své Uživatelské jméno a Heslo a zadání potvrďte kliknutím tlačítka Uložit API údaje.
Pokud jste zaregistrovaným zákazníkem One by Allegro, ale nemáte přihlašovací údaje, obraťte se prosím na podporu e-shopů na adrese: eshop-onecz@allegro.com.
Nejste-li registrovaným zákazníkem, registraci proveďte zde.
3.2. Obecné nastavení odesílatele
V této sekci zadejte základní údaje o vaší společnosti.
- Formát štítku: nastavte v jakém formátu chcete tisknout přepravní štítky.
- Údaje o vaší společnosti - v případě názvu společnosti je nutné zadat název ve formátu pouze písmen, bez pomlček, teček či apostrofů.
- Adresa odesílatele, kterou zadáte musí odpovídat alespoň jedné z adres, které jste při zákaznické registraci s One by Allegro uvedli, jako svozovou adresu.
Po dokončení informace uložte tlačítkem Uložit nastavení odesílatele.
3.2. Svozová místa
V této sekci zadejte stejné svozové místo/místa, které jste určili v průběhu zákaznické registrace. V případě více než jednoho svozového místa, uložte každé místo zvlášť.
Nastavení svozového místa slouží k určení místa, odkud kurýr One by Allegro vyzvedává zásilky určené k doručení vašim zákazníkům. Toto nastavení je klíčové pro správné fungování logistického procesu.
Konkrétní svozové místo pro daný svoz zadáváte v průběhu akce Vytvoření svozu popsané dále v tomto dokumentu.
4. Přidání dopravy One by Allegro do košíku e-shopu
Nastavení dopravy v košíku e-shopu provádíte v sekci Shipping > Carriers v levém hlavním menu administrace.
Ve chvíli, kdy si nainstalujete modul One by Allegro, metody dopravy One se v této sekci zobrazí automaticky.
V přehledu metod dopravy Carriers můžete měnit pořadí metod v košíku. Poklikem na ikonu ve sloupci Status můžete dané metody povolit, či zakázat.
4.1. Nastevní metody dopravy
Poklikem na danou metodu, případně na ikonu tužky se dostanete do nastavení konkrétní metody dopravy. Zde můžete v několika krocích nastavit základní údaje jako název, zónu a cenu dopravy či velikost zásilek pro danou metodu.
Pro vyšší atraktivnost metod dopravy ve vašem košíku doporučujeme vždy zobrazovat loga dopravy a rozšířené popisky. Výchozí nastavení metody dopravy One již obsahuje logo. Pokud si přejete toto nastavení změnit, obraťte se na náš Manuál zobrazení dopravy One by Allegro v e-shopu, který je ke stažení na této stránce. Zde si můžete naše loga stáhnout a také obdržíte instrukce pro jejich správné užití, včetně popisků a dalších užitečných informací.
Nastavení dopravy uložíte tlačítkem Finish.
5. Přehled objednávek - Orders One by Allegro
Přehled zásilek naleznete pod sekcí levého hlavního menu administrace: Sell > Orders > Orders One by Allegro.
5.1. Jaké údaje v přehledu zásilek naleznete
- Order ID: číslo objednávky vašeh e-shopu s proklikem na detail dané objednávky
- Status - možné stavy v tomto sloupci:
- Nová - nově vytvořená objednávka.
- Zásilka vytvořena - k dané objednávce bylo přiřazeno číslo zásilky.
- Svoz objednán - pro danou zásilku byl vytvořen svoz.
- Probíhá doručování - zásilka je v procesu doručení.
- Doručena - zásilka byla doručena příjemci.
- Sledování zásilky - možné stavy v tomto sloupci:
- Zásilka byla připravena odesílatelem
- Kurýr přepravil zásilku do skladu
- Zásilka byla odeslána do cílového výdejního místa
- Zásilka byla převzata v třídícím centru
- Kurýr přepravil zásilku do skladu
- Zásilka byla převzata v centru pro doručování
- Ve výdejním boxu není dostatek místa
- Zásilka byla doručena
- Způsob doručení - metoda doručení zvolená zákazníkem při objednávce.
- Datum vytvoření - datum vytvoření objednávky zákazníkem.
- ID zásilky - číslo zásilky One by Allegro. Toto číslo můžete použít pro sledování zásilky v systému Track & Trace.
- Štítek - v této sekci naleznete informaci zda přepravní štítek byl již vytvořený. Existující štítek můžete zobrazit kliknutím na odkaz Zobrazit štítek.
- Svoz - zde naleznete informaci, zda svoz pro danou zásilku byl již objednán, na jaké datum a z jaké svozové adresy.
- Balíky - počet balíků v dané zásilce, případně možnost Vytvořit balík
5.2. Hromadné akce
Pomocí hromadných akcí můžete provádět změny pro více zásilek najednou. V přehledu označte, které zásilky chcete upravit a z menu Hromadné akce vyberte akci, kterou chcete provést.
- Vytvořit zásilky - tato akce vytvoří pro vybranou objednávku/objednávky číslo zásilky.
- Vytvořit štítek - tato akce vytvoří pro vybranou objednávku/objednávky přepravní štítek.
- Vytvořit svoz - tato akce umožňuje pro vybranou objednávku/objednávky objednat svoz.
- Zrušit svoz - tato akce umožňuje pro vybranou objednávku/objednávky zrušit vytvořený svoz.
- Smazat vybrané - tato akce smaže danou objednávku/objednávky z přehledu zásilek One by Allegro. (Objednávku stále najdete v obecném přehledu objednávek Orders. Můžete ji přenést zpět na přehled Orders One by Allegro aplikováním hromadné akce Odeslat do Orders One by Allegro).
5.3. Filtrování
V přehledu objednávek Orders One by Allegro můžete zásilky filtrovat několika způsoby:
- Dle statusu zásilky.
- Dle data vytvoření.
6. Tvorba a zpracování zásilek
6.1. Nová objednávka One by Allegro
V obecném přehledu objednávek Orders vyberte objednávku/objednávky, pro které chcete vytvořit zásilku One by Allegro, a přeneste je do přehledu objednávek One by Allegro jedním z následujících způsobů:
- Označte dané objednávky v přehledu objednávek, a z menu Bulk actions vyberte Odeslat to Orders One by Allegro nebo
Status těchto objednávek se v obecném přehledu objednávek Orders změnil na One by Allegro.
V přehledu objednávek Orders One by Allegro se takto vytvořené objednávky zobrazí se stavem Nová.
6.2. Úpravy objednávky
Nachází-li se objednávka ve stavu Nová, a zásilka pro tuto objednávku nebyla zatím vytvořena, můžete ji upravovat. V detailu dané objednávky Je možné např.:
- Změnit doručovací adresu Shipping address: použijte ikonu tři teček vedle údaje Shipping Address a zvolte Edit existing address. Na následujícím okně zadejte nové adresní údaje. Změnu potvrďte tlačítkem Save. Takto změněná doručovací adresa se v případě objednávek již přenesených do přehledu objednávek Orders One by Allegro propíše také.
6.3. Tvorba balíků v objednávce
V přehledu objednávek Orders One by Allegro u dané objednávky kikněte na tlačítko Vytvořit balík. V následující sekci Správa balíků vidíte detaily a nastavení pro tvorbu jednoho či více balíků pro danou objednávku.
- Položky k zabalení: Toto jsou produkty objednané v rámci dané objednávky. Vyberte, které produkty z dané objednávky chctete zabalit společně do jendoho balíku.
- Vytvořit balík: zadejte hmotnost a rozměry balíku (Současné maximální rozměry zásilek, které je možné odeslat v rámci sítě One by Allegro naleznete na našem webu). Zadání potvrďte stiskuntím tlačítka Vytvořit balík.
- Vytvořené balíky: v této sekci se zobrazují již vámi vytvořené balíky (jejich obsah a rozměry) pro danou obednávku. Balík můžete smazat. V tomto případě se produkty z tohoto balíku znovu zobrazí v sekci Položky k zabalení.
Pozor: v případě doručování do One Boxu je nutné, pro takovou objednávku vytvořit pouze jeden balík. Do jedné schránky výdejního boxu lze vložit pouze jednu zásilku. Pokud pro takovou objednávku vytvoříte více než jeden balík, systém nahlásí chybu. V situaci kdy nelze zabalit produkty z jedné objednávky do jedné zásilky pro doručení do výdejního boxu, doporučujeme manuálně vytvořit novou objednávku zvlášť pro přebývající produkty, nebo případně změnit metodu doručení, se souhlasem zákazníka, na doručení do blízkého výdejního místa.
Změna koncové adresy:
V případě metody doručení One Point (výdejní místo) či (One Box) Je možné v sekci Správa balíků vybrat jinou lokalitu. Klikněte na tlačíko Změnit výdejní místo a z nabídky vyberte alternativní lokalitu. Změnu koncové adresy v případě kurýrního doručení One Courier je nutné provést v detailu samotné objednávky viz sekce 6.2.
Ve chvíli, kdy pro danou objednávku vytvoříte zásilku (následující krok), již není možné údaje o balících dané objednávky upravovat.
6.4. Vytvoření zásilky
V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete vytvořit zásilku. V menu Hromadné akce vyberte možnost Vytvořit zásilky. Stav zásilky se změní na Zásilka vytvořena a ve sloupci ID zásilky uvidíte nové číslo zásilky s proklikem na sledování zásilky v systému Track & Trace.
6.5. Vytvoření a tisk přepravního štítku
V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávku, pro kterou chcete vytvořit přepravní štítek a v menu Hromadné akce zvolte Vytvořit štítek. Ve sloupci Štítek máte nyní pro danou zásilku k dispozici tlačítko Stáhnout štítek, pro zobrazení a tisk štítku.
Hromadný tisk štítků
Při tvorbě štítku pro více než jednu zásilku označte všechny zásilky, pro které chcete vytvořit štítky, a po provedení hromadné akce Vytvořit štítek se v horní části obrazovky zobrazí tlačítko Stáhnout hromadný štítek, pomocí kterého si zobrazíte štítky pro všechny takto vybrané zásilky.
6.6. Objednání svozu
Ve chvíli, kdy jsou vaše zásilky připravené k odeslání, objednejte svoz. (Pokud jste v průběhu vaší zákaznické registrace s One by Allegro zvolili svoz kurýrem jako vaši preferovanou metodu podání zásilek.)
V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete vytvořit svoz a z menu Hromadné akce vyberte Vytvořit svoz a potvrďte tlačítkem Použít.
Na následující obrazovce vyberte, které místo vyzvednutí z vámi nastavených svozových míst chcete pro svoz použít. Z menu Dostupné termíny vyberte datum vašeho svozu. Objednání vyzvednutí na následující den je k dispozici do 18 hodin předchozího dne.
Nastavení potvrďte tlačítkem Vytvořit svoz.
V přehledu objednávek Orders One by Allegro, ve sloupci Svoz se pro dané objednávky zobrazí datum objednaného svozu a zvolené svozové místo.
6.7. Alternativní metody podání zásilek
Podání přes výdejní místo One Point
Zásilky je možné podat přes výdejní místo, zvolili jste-li si tuto metodu v průběhu zákaznické registrace. V případě této metody nemusíte objednávat svoz. Připravte zásilky k odeslání, označte je přepravním štítkem a odneste je na vám přidělené výdejní místo. Pokud nevíte, jaké je výdejní místo vám bylo přiděleno, ozvěte se nám na adrese eshop-onecz@allegro.com.
Podání přes výdejní box One Box
Všechny zásilky je možné podat přes One Box výdejní box. Jednoduše zásilky připravte k odeslání, označte je přepravním štítkem, dostavte se k nejbližšímu výdejnímu boxu One Box. Video návod jak na odeslání přes One Box naleznete zde.
- Načtěte zásilku do One Boxu
- Automaticky: Naskenujte čárový kód v horní části přepravního štítku přímo přes skener boxu nacházející se pod hlavní obrazovkou.
- Manuálně: na obrazovce zvolte možnost Odesílám a po té Zadat číslo zásilky ručně. Poté přepište číslo pod čárovým kódem na přepravním štítku.
- Následujte pokyny na obrazovce.
- Vložte zásilku do schránky a schránku po té zavřete.
- Proces ukončíte stisknutím tlačítka na obrazovce TO JE VŠE.
6.8. Zrušení svozu
Chcete-li svoz zrušit, označte všechny objednávky, pro které chcete svoz zrušit a z menu Hromadné akce vyberte Zrušit svoz a potvrďte tlačítkem Použít.
Pozor: Označíte-li jednu objednávku a zrušíte pro ni svoz, je-li daný svoz objednaný i pro zásilky z dalších objednávek, zrušíte svoz i pro tyto zásilky.
6.9. Odeslání zásilek
Připravené zásilky předejte kurýrovi v den vyzvednutí. Průběh doručení zásilky můžete sledovat v systému Track & Trace. V přehledu zásilek Orders One by Allegro, ve sloupci Sledování zásilky bude docházet k automatické změně stavu podle aktuálního stavu zásilky.
7. Podpora
Pro podporu v oblasti nastavení vašeho účtu s One by Allegro, přístupových údajů, nastavení svozových míst, či výdejních míst pro podání zásilky kontaktujte naši podporu e-shopů na adrese eshop-onecz@allegro.com.