logo
Pro příjemce
icon-pro-příjemce
Pro příjemce
Informace pro příjemce zásilek
icon-sledovat-zásilku
Sledovat zásilku
Zjisti, kde se tvoje zásilka nachází
icon-one-courier
One Courier
Informace o službě doručení kurýrem
icon-one-box
One Box
Informace o metodě doručení do výdejního boxu
icon-one-point
One Point
Informace o metodě doručení na výdejní místo
icon-mobilní-aplikace
Mobilní aplikace
Všechny tvé zásilky na jednom místě
Pro firmy
icon-pro-firmy
Pro firmy
Seznamte se s naší nábídkou služeb
icon-pro-e-shopy
Pro e-shopy
Nabídka služeb pro provozovatele e-shopu
icon-další-spolupráce
Další spolupráce
Jak se stát výdejním místem, provozovat One Box či doručovat naše zásilky
icon-ceník
Ceník
Základní cenová nabídka pro neregistrované zákazníky
icon-instrukce-pro-odeslání-zásilky
Instrukce pro odeslání zásilky
Jak odeslat zásilku s One by Allegro
icon-napojení
Napojení
Informace o možnostech napojení
icon-ke-stažení
Ke stažení
Stáhni si loga, dokumenty a podpůrné materiály
O nás
icon-o-nás
O nás
Seznam se s One by Allegro
icon-aktuality
Aktuality
Zjisti co je u nás nového
Vyhledat výdejní místaKontaktSoutěž pro e-shopy 🎁
Přihlásit se
Portál Zásilky
Portál One by Allegro
Začátek naší spolupráce
REGISTRACE E-SHOPU
Portál ZásilkyPortál One by Allegro
Začátek naší spolupráce
REGISTRACE E-SHOPU
  1. Onedelivery
  2. Woocommerce uživatelský manuál

Uživatelský manuál Woocommerce pluginu One by Allegro

Obsah

  1. Informace o pluginu
  2.  Instalace a aktivace pluginu One by Allegro
  3. Základní nastavení
    1. Nastavení
    2. Svozové místo
  4. Přidání dopravy One by Allegro do košíku e-shopu
    1.  Přidání dopravy do zóny
    2. Nastavení zobrazení jednotlivých metod dopravy
  5. Přehled zásilek - Orders One by Allegro
    1.  Jaké údaje v přehledu zásilek naleznete
    2. Hromadné akce
    3. Filtrování
  6. Tvorba a zpracování zásilek
    1. Nová objednávka One by Allegro
    2. Úpravy objednávky
    3. Tvorba balíků v objednávce
    4. Vytvoření zásilky
    5. Vytvoření a tisk přepravního štítku
    6. Hromadný tisk štítků
    7. Objednání svozu
    8. Alternativní metody podání zásilek
    9.  Zrušení svozu
    10.  Odeslání zásilek
  7. Chybová hlášení
  8. Podpora

 

 

1. Informace o pluginu

Jméno pluginu: One by Allegro
Verze: 1.0.0
Autor: AntHill
Kompatibilita: WooCommerce verze 9.5, WordPress verze 6.7.2 / 6.8

K čemu plugin slouží: Správa objednávek s dopravou One by Allegro. Tvorba a zpracování zásilek k přepravě.

Požadavky instalace:

  • Woocommerce verze 9.5
  • One by Allegro přihlašovací údaje (obdržíte při registraci)

 

2. Instalace a aktivace pluginu One by Allegro

V administraci vašeho Woocommerce e-shopu, v sekci Plugins  > Add Plugin do vyhledávání zadejte One by Allegro. Na kartě pluginu One by Allegro klikněte na tlačítko Install Now.

Nyní je nutné plugin zaktivovat. Na kartě pluginu po úspěšné instalaci klikněte na tlačítko Activate. Případně přejděte do sekce Plugins > Installed plugins. V seznamu pluginů nalezněte One by Allegro plugin a pod názvem pluginu klikněte na tlačítko Activate.

V levém hlavním menu se nyní zobrazila nová položka - One by Allegro.

3. Základní nastavení

3.1. Nastavení

V této záložce vyplňte požadované základní údaje vašeho účtu.

  • Uživatelské jméno a heslo
    Přihlašovací údaje obdržíte v rámci procesu zákaznické registrace s One by Allegro. Pokud jste zaregistrovaným zákazníkem One by Allegro, ale nemáte přihlašovací údaje, obraťte se prosím na podporu e-shopů na adrese: eshop-onecz@allegro.com. Nejste-li registrovaným zákazníkem, registraci proveďte zde.
  • Formát štítku: nastavte v jakém formátu chcete tisknout přepravní štítky.
  • Údaje o vaší společnosti

Po dokončení informace uložte tlačítkem Uložit. 

3.2. Svozové místo

V této záložce zadejte stejné svozové místo/místa, které jste určili v průběhu zákaznické registrace. V případě více než jednoho svozového místa, uložte každé místo zvlášť.

Nastavení svozového místa slouží k určení místa, odkud kurýr One by Allegro vyzvedává zásilky určené k doručení vašim zákazníkům. Toto nastavení je klíčové pro správné fungování logistického procesu.

Konkrétní svozové místo pro daný svoz zadáváte v průběhu akce Vytvoření svozu popsané dále v tomto dokumentu.

4. Přidání dopravy One by Allegro do košíku e-shopu

4.1. Přidání dopravy do zóny

V hlavním levém menu administrace přejděte do sekce Woocommerce  > Settings > Shipping.

V této sekci upravujete metody dopravy poskytované v dané zóně.

Dopravní metody One by Allegro jsou k dispozici pro Českou republiku a Slovensko.

U zóny, do které chcete metody přidat, klikněte na Edit. Automaticky se zobrazí všechny metody dopravy, které máte v rámci svého e-shopu k dispozici.  U těch metod dopravy One by Allegro, které chcete přidat, zaškrtněte tlačítko ve sloupci Enabled.

4.2. Nastavení zobrazení jednotlivých metod dopravy

U jednotlivých metod dopravy stiskněte tlačítko Edit. 

Na následující obrazovce můžete upravit Method Title (název metody dopravy) a Cost (cenu dané metody dopravy v košíku). Změny vždy uložte tlačítkem Save changes.

Umožňuje-li designová šablona vašeho e-shopu zobrazovat grafické prvky jako loga či rozšířené popisky, doporučujeme toto nastavit pro vyšší atraktivnost metod dopravy ve vašem košíku. Obraťte se na náš Manuál zobrazení dopravy One by Allegro v e-shopu, který je ke stažení na této stránce. Zde si můžete naše loga stáhnout a také obdržíte  instrukce pro jejich správné užití, včetně popisků a dalších užitečných informací.

5. Přehed zásilek - Orders One by Allegro

Přehled zásilek nalezente pod sekcí levého hlavního menu adminstrace: Woocommerce > Orders One by Allegro.

5.1. Jaké údaje v přehledu zásilek naleznete

  • ID objednávky: číslo objednávky vašeh e-shopu s proklikem na detail dané objednávky
  • Stav zásilky
  • Sledování zásilky
  • Způsob doručení - metoda doručení zvolená zákazníkem při objednávce.
  • Datum vytvoření - datum vytvoření objednávky zákazníkem.
  • Čislo zásilky - číslo zásilky One by Allegro. Toto číslo můžete použít pro sledování zásilky v systému Track & Trace.
  • Štítek - v této sekci naleznete informaci zda přepravní štítek byl již vytvořený. Existující štítek můžete zobrazit kliknutím na odkaz Zobrazit štítek.
  • Svoz - zde naleznete informaci, zda svoz pro danou zásilku byl již objednán, na jaké datum a z jaké svozové adresy.
  • Balíčky - počet balíků v dané zásilce.

5.2. Hromadné akce

Pomocí hromadných akcí můžete provádět změny pro více zásilek najednou. V přehledu označte, které zásilky chcete upravit a z menu Hromadné akce vyberte akci, kterou chcete provést. 

  • Vytvořit zásilku - tato akce vytvoří pro vybranou objednávku/objednávky číslo zásilky.
  • Vytvořit štítek - tato akce vytvoří pro vybranou objednávku/objednávky přepravní štítek.
  • Objednat vyzvednutí - tato akce umožňuje pro vybranou objednávku/objednávky vytvořit svoz.
  • Zrušit vyzvednutí -  tato akce umožňuje pro vybranou objednávku/objednávky zrušit vytvořený svoz.
  • Smazat zásilku - tato akce smaže danou objednávku/objednávky z přehledu zásilek One by Allegro. (Objednávku stále najdete v obecném přehledu objednávek Orders. Můžete ji přenést zpět na přehled Orders One by Allegro aplikováním hromadné akce Send to Order One by Allegro).

5.3. Filtrování

V přehledu objednávek Orders One by Allegro můžete zásilky filtrovat několika způsoby:

  • Dle statusu zásilky.
  • Dle sběrného (svozového) místa.
  • Dle měsíce vytvoření.

6. Přehled zásilek - Orders One by Allegro

6.1. Nová objednávka One by Allegro

V obecném přehledu objednávek Orders se nově vytvořená objednávka zobrazuje se stavem Processing. Vyberte objednávku/objednávky, pro které chcete vytvořit zásilku One by Allegro, a přeneste je do přehledu objednávek Orders One by Allegro jedním z následujícíc způsobů:

  • Označte dané objednávky v přehledu objednávek, a z menu Bulk actions vyberte Send to Order One by Allegro. Akci potvrďte tlačítkem Apply.

  • V detailu dané objednávky manuálně změňte status na One by Allegro. Změnu uložte tlačítkem Update.

 

6.2. Úpravy objednávky

Nachází-li se objednávka ve stavu Nová, můžete ji upravovat. Je možné např.:

  • Změnit doručovací adresu.
  • Změnit metodu doručení v rámci sítě One by Allegro.
  • Změnit výdejní místo.
  • Změnit výdejní box.

Jakoukoliv takto provedenou změnu je nutné uložit tlačítkem Update v detailu objednávky.

6.3. Tvorba balíků v objednávce

Pro každou objednávku je nutné zadat váhu a rozměry daného balíčku. Toto provedete v detailu dané objednávky, kliknutím na tlačítko Správa balíků. (Současné maximální rozměry zásilek, které je možné odeslat v rámci sítě One by Allegro naleznete na našem webu.) 


Na stránce správy balíků vyplňujete následující údaje

  • Výše dobírky - zadejte aktuální výší dobírkové částky.
  • Položky objednávky - zde zaškrtáváte produkty objednávky, které chcete zahrnout do balíku.
  • Vytvořit nový balík - zadejte hmotnost balíku v kilogramech a rozměry balíku v cm.
  • Uložit balík - tímto tlačítkem uložíte údaje balíku
  • Existující balíky - uložené balíky pro danou objednávku se zobrazují zde.



V této fázi lze údaje balíku měnit či mazat. Ve chvíli, kdy pro danou objednávku vytvoříte zásilku (následující krok), již není možné údaje o balících dané objednávky upravovat.

Pro jednu objednávku je možné vytvořit více balíků. Jednoduše označte ty produkty, které chcete zahrnout v rámci jednoho balíku, zadejte rozměry a hmotnost a balík uložte. Zopakujte stejný proces pro další balík/balíky pro zbylé produkty z objednávky. V přehledu objednávek Orders One by Allegro se počet balíků u takové objednávky zobrazí ve sloupci Balíčky. 

6.4. Vytvoření zásilky

V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete vytvořit zásilku. V menu Hromadné akce vyberte možnost Vytvořit zásilku a potvrďte tlačítkem Použít. Stav zásilky se změní na Zásilka vytvořena a ve sloupci Číslo zásilky uvidíte nové číslo zásilky. 

6.5. Vytvoření a tisk přepravního štítku

V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete vytvořit přepravní štítek a v menu Hromadné akce zvolte Vytvořit štítek a potvrďte tlačítkem Použít. Ve sloupci Štítek máte nyní pro dané zásilky k dispozici hyperlink Zobrazit štítek, pro zobrazení a tisk štítku.

6.6. Hromadný tisk štítků

Chcete-li vytisknout štítek pro více než jednu objednávku, v přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete hromadně vytisknout štítek, z menu Hromadné akce opět vyberte akci Vytvořit štítek a potvrďte tlačítkem Použít. Automaticky se zobrazí soubor obsahující všechny štítky pro dané objednávky. 

6.7. Objednání svozu

Ve chvíli, kdy jsou vaše zásilky připravené k odeslání, objednejte svoz. (Pokud jste v průběhu vaší zákaznické registrace s One by Allegro zvolili svoz kurýrem jako vaši preferovanou metodu podání zásilek.)

V přehledu objednávek Orders One by Allegro označte objednávky, pro které chcete vytvořit svoz a z menu Hromadné akce vyberte Objednat vyzvednutí a potvrďte tlačítkem Použít. 

Na následující obrazovce vyberte, které místo vyzvednutí z vámi nastavených svozových míst chcete pro vyzvednutí použít. Z menu Dostupné datumy vyzvednutí vyberte datum vašeho svozu. Objednání vyzvednutí na následující den je k dispozici do 18 hodin předchozího dne. 

Nastavení potvrďte tlačítkem Objednat svoz. 

V přehledu objednávek Orders One by Allegro, ve sloupci Svoz se pro dané objednávky zobrazí datum objednaného svozu a zvolené svozové místo.

6.8. Alternativní metody podání zásilek

Podání přes výdejní místo One Point
Zásilky je možné podat přes výdejní místo, zvolili jste-li si tuto metodu v průběhu zákaznické registrace. V případě této metody nemusíte objednávat svoz. Připravte zásilky k odeslání, označte je přepravním štítkem a odneste je na vám přidělené výdejní místo. Pokud nevíte, jaké je výdejní místo vám bylo přiděleno, ozvěte se nám na adrese eshop-onecz@allegro.com. 

Podání přes výdejní box One Box
Všechny zásilky je možné podat přes One Box výdejní box. Jednoduše zásilky připravte k odeslání, označte je přepravním štítkem, dostavte se k nejbližšímu výdejnímu boxu One Box. Video návod jak na odeslání přes One Box naleznete zde. 

  • Načtěte zásilku do One Boxu
    • Automaticky: Naskenujte čárový kód v horní části přepravního štítku přímo přes skener boxu nacházející se pod hlavní obrazovkou. 
    • Manuálně: na obrazovce zvolte možnost Odesílám a po té Zadat číslo zásilky ručně. Poté přepište číslo pod čárovým kódem na přepravním štítku.
  • Následujte pokyny na obrazovce.
  • Vložte zásilku do schránky a schránku po té zavřete.
  • Proces ukončíte stisknutím tlačítka na obrazovce TO JE VŠE.

 

6.9. Zrušení svozu

Chcete-li svoz zrušit, označte všechny objednávky, pro které chcete svoz zrušit a z menu Hromadné akce vyberte Zrušit vyzvednutí a potvrďte tlačítkem Použít.

Pozor: Označíte-li jednu objednávku a zrušíte pro ni svoz, obsahuje-li daný svoz i další objednávky, zrušíte svoz i pro tyto objednávky.

6.10. Odeslání zásilek

Připravené zásilky předejte kurýrovi v den vyzvednutí. Průběh doručení zásilky můžete sledovat v systému Track & Trace. V přehledu zásilek Orders One by Allegro, ve sloupci Sledování zásilky bude docházet k automatické změně stavu podle aktuálního stavu zásilky. 

7. Podpora

Pro podporu v oblasti nastavení vašeho účtu s One by Allegro, přístupových údajů, nastavení svozových míst, či výdejních míst pro podání zásilky kontaktujte naši podporu e-shopů na adrese eshop-onecz@allegro.com. 

 

One by Allegro
Sledujte násFacebookLinkedInInstagram
Kontaktujte násNejčastější dotazy
AppStorePlayStore

  • Ochrana osobních údajů zákazníků
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Zásady používaní cookie souborů
Copyrights © 2025 Všechna právavyhrazena Allegro Retail a.s.