Tyto VOP nabývají účinnosti dne 15. 10. 2025
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy mezi společností Allegro Retail a.s., IČO: 08553866, se sídlem U garáží 1611/1, Holešovice, 170 00 Praha 7 (dále také „Allegro Retail“) a Zákazníkem.
2. DEFINICE A VÝKLAD
2.1. Pro účely těchto VOP mají následující pojmy začínající velkými písmeny následující význam:
- 2.1.1. Aplikace: webová aplikace (počítačový program) provozovaná Allegro Retail, prostřednictvím které Zákazník činí Objednávky, tiskne přepravní štítky, zadává dobírková data, nebo jiným způsobem spravuje svoje Zásilky.
- 2.1.2. Ceník: ceník (základní cenová nabídka) určující Odměnu Allegro Retail a další částky, k jejichž uhrazení je Allegro Retail oprávněna v souvislosti s poskytováním Služeb dle Smlouvy. Ceník je zveřejněn na adrese: https://onedelivery.cz/ke-stazeni.
- 2.1.3. Doplňkové služby: služby poskytované Allegro Retail dle Smlouvy nad rámec Poštovních služeb. Doplňkové služby a jejich popis jsou uvedeny na adrese https://onedelivery.cz/ke-stazeni.
- 2.1.4. Důvěrná informace: zejména, nikoli však výhradně, obsah Smlouvy, a dále jakékoliv obchodní, organizační, finanční, majetkové, marketingové a další související údaje či informace týkající se Smlouvy, Allegro Retail, Zákazníka, osob patřících do podnikatelského seskupení Allegro Retail nebo Zákazníka, nebo jejích obchodních partnerů, která není veřejně dostupná, a to bez ohledu na její formu, označení, či to, zda její zveřejnění je způsobilé subjekt, jehož se informace či údaj týká, poškodit.
- 2.1.5. Mezinárodní zásilka: Zásilka přepravována na adresu nacházející se mimo území České republiky. Její parametry jsou uvedeny na adrese https://www.onedelivery.cz/jak-odeslat-zasilku.
- 2.1.6. Nákladový kus: samostatná část Zásilky (např. krabice, box) evidovaná pod jedinečným číslem určujícím příslušnost k Zásilce a pořadovým číslem v celé Zásilce. Jeho parametry a ceník příplatků jsou uvedeny v Ceníku.
- 2.1.7. Objednávka: úkon Zákazníka směřující k objednání Služeb od Allegro Retail.
- 2.1.8. Odměna: odměna Allegro Retail za Služby.
- 2.1.9. OZ: zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v účinném znění.
- 2.1.10. Poštovní služby: služby poskytované Allegro Retail dle Smlouvy, spočívající v obstarání přepravy Zásilky za účelem jejího dodání Příjemci.
- 2.1.11. Přepravní manuál: přepravní manuál Allegro Retail obsahující zejména pokyny pro vytvoření Objednávky a dále pokyny k balení a označování Zásilek. Přepravní manuál je dostupný na adrese: https://www.onedelivery.cz/ke-stazeni.
- 2.1.12. Příjemce: osoba oprávněná k převzetí Zásilky, kterou Zákazník jako příjemce na obalu Zásilky (přepravním štítku) označil.
- 2.1.13. Služby: Poštovní služby a Doplňkové služby, byly-li mezi smluvními stranami sjednány.
- 2.1.14. Smlouva: smlouva o přepravě zásilky uzavřená v režimu zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů, v účinném znění, mezi Allegro Retail a Zákazníkem.
- 2.1.15. Smluvní přepravce (e-doprava): osoba odlišná od Allegro Retail, jejímž prostřednictvím mohou být Zásilky doručovány.
- 2.1.16. Vydání: předání Zásilky Příjemci u prvních uzamykatelných dveří objektu na adrese uvedené na přepravním štítku, případně předání Zásilky Příjemci způsobem uvedeným v popisu příslušné Doplňkové služby.
- 2.1.17. Vnitrostátní zásilka: Zásilka, jejíž přeprava probíhá výhradně na území České republiky.
- 2.1.18. Zákazník: právnická nebo podnikající fyzická osoba, která uzavřela s Allegro Retail Smlouvu jako zákazník.
- 2.1.19. Zásilka: věc převzatá Allegro Retail k přepravě, tvořená jedním nebo vícero Nákladovými kusy, které jsou určeny jednomu Příjemci a evidovány Allegro Retail pod stejným číslem Zásilky.
3. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
3.1. Ustanovení odchylná od těchto VOP je možné sjednat ve Smlouvě. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
3.2. Znění těchto VOP může Allegro Retail měnit či doplňovat. Je-li Smlouva uzavřená jako rámcová, Allegro Retail oznámí Zákazníkovi změnu těchto VOP nejméně 30 dnů před nabytím účinnosti změny. V případě, že Zákazník se změnou VOP nesouhlasí, má právo Smlouvu vypovědět na základě písemné výpovědi zaslané Allegro Retail ve lhůtě 30 dnů od doručení oznámení Allegro Retail o změně VOP, přičemž Smlouva je vypovězena dnem, kdy změna VOP nabyla účinnosti.
3.3. Smlouva, která má povahu jednorázového plnění, se vždy řídí zněním VOP platným v den uzavření Smlouvy.
3.4. Allegro Retail si vyhrazuje právo v rámci vlastního absolutního uvážení odmítnout přepravu jakékoliv Zásilky. Toto právo si Allegro Retail vyhrazuje zejména, je-li předmět podnikání nebo činnost Zákazníka dle uvážení Allegro Retail v rozporu s dobrými mravy, zákonem, nebo v rozporu s firemními hodnotami Allegro Retail.
4. UZAVŘENÍ SMLOUVY
4.1. Smlouva je uzavřena:
4.1.1. písemně; nebo
4.1.2. okamžikem nepodmíněné akceptace Objednávky ze strany Allegro Retail;
4.1.3. konkludentně okamžikem, kdy dojde ze strany Zákazníka k předání Zásilky a jejímu převzetí Allegro Retail k přepravě. Dokladem prokazujícím převzetí Zásilky je záznam vzniklý naskenováním přepravního štítku.
4.2. Uzavřením Smlouvy Zákazník vyjadřuje souhlas se zněním těchto VOP a zavazuje se jimi řídit.
4.3. Společnost Allegro Retail je oprávněna žádat, aby jí byl dán písemně příkaz k obstarání přepravy, jestliže Smlouva nemá písemnou formu.
4.4. Možnost přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou v souladu § 1740 odst. 3 OZ je vyloučena, takové přijetí je vždy považováno za novou nabídku. V případě, že Allegro Retail nepodá námitky proti sporným, protichůdným anebo dodatečným podmínkám připojeným Zákazníkem k akceptaci nabídky, tato nečinnost se nebude považovat za souhlas Allegro Retail s podmínkami připojenými Zákazníkem, ani vzdání se ustanovení těchto VOP.
5. BALENÍ A OZNAČOVÁNÍ ZÁSILEK
5.1. Zásilky jsou členěny do velikostních kategorií dle hmotnosti a objemu, dle toho, která z uvedených veličin má vyšší hodnotu. Přesné členění Zásilek je uvedeno v Ceníku.
5.2. Není-li ve Smlouvě výslovně dohodnuto jinak, Allegro Retail převezme k přepravě pouze Zásilky splňující následující parametry: maximální objem Nákladového kusu 0,3 m³, délka nejdelší hrany Nákladového kusu 1,5 m, maximální hmotnost Nákladového kusu 50 kg.
5.3. Zákazník je povinen každý Nákladový kus řádně zabalit tak, aby byl jeho obsah zabezpečen proti poškození a proti pohybu uvnitř obalu a označit jej přepravním štítkem. Pravidla pro řádné balení a označování Zásilek přepravními štítky jsou uvedena v Přepravním manuálu.
5.4. Zákazník odpovídá za to, že Zásilka je řádně označena a zabalena v souladu s podmínkami určenými v Přepravním manuálu. Zákazník dále odpovídá za správnost údajů uvedených na přepravním štítku a dále také za kvalitu tisku přepravního štítku a čitelnost čárového kódu. V případě, že kterýkoliv Nákladový kus není správně označen, nebo v případě nečitelnosti čárového kódu, je Allegro Retail oprávněna:
5.4.1. Nákladový kus přeštítkovat, přičemž za přeštítkování Nákladového kusu náleží Allegro Retail odměna dle aktuálního Ceníku; nebo
5.4.2. nezařadit Zásilku do rozvozu a pozdržet ji do následujícího pracovního dne nebo do doby přeštítkování Zákazníkem.
5.5. Přesahuje-li Zásilka maximální rozměry, hmotnost, výši dobírky nebo jiné parametry uvedené v těchto VOP, Přepravním manuálu, Ceníku nebo v přehledu Doplňkových služeb, je Allegro Retail oprávněna odmítnout její přepravu, případně postupovat v souladu s čl. 6.5. níže.
6. ZÁSILKY VYLOUČENÉ Z PŘEPRAVY
6.1. Není-li ujednáno s Allegro Retail jinak, z obstarání Přepravy jsou vyloučeny níže uvedené Zásilky a komodity:
6.1.1. přesahující hodnotu 100 000 CZK;
6.1.2. které nejsou chráněny nebo zabaleny způsobem stanoveným v Přepravním manuálu (zejména s ohledem na jejich hmotnost, tvar a charakter obsahu, zejména křehkosti apod.);
6.1.3. u kterých chybějí potřebné údaje o Zákazníkovi nebo Příjemci, nebo je jako adresa Vydání Zásilky uveden P.O.BOX;
6.1.4. uvnitř obalu nezabezpečené proti pohybu;
6.1.5. zjevně poškozené;
6.1.6. Zásilky jejichž Nákladové kusy jsou tvořeny paletami zboží;
6.1.7. předměty zvlášť vysoké hodnoty, zejména drahé kameny, perly, šperky, drahé kovy, umělecké předměty, starožitnosti, sbírky, a další obdobné předměty, pokud jejich hodnota přesahuje 4 000 EUR;
6.1.8. bankovky, mince, kolky, šeky, platební a jiné peněžní karty, cenné papíry a jiné ceniny, nabíjecí kupony do mobilních telefonů, dálniční známky, výherní losy a telefonní karty operátorů, poukázky a vstupenky apod.;
6.1.9. jejichž obsah může způsobit škodu na majetku nebo ohrozit zdraví lidí nebo zvířat (zejména, nikoli však výhradně výbušniny, zbraně, munice a vojenský materiál, omamné a psychotropní látky, hořlaviny s nízkým bodem vzplanutí, jedy, radioaktivní látky, žíraviny, plyny a kapaliny v tlakových nádobách apod.) a Zásilky, jejichž obsah podléhá zákonu č. 356/2003 Sb., o chemických látkách a chemických přípravcích, v účinném znění a Evropské dohodě o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (Dohoda ADR);
6.1.10. překračující některý z parametrů Zásilek uvedených v Přepravním manuálu nebo v dokumentu upravujícím Doplňkové služby;
6.1.11. hasicí přístroje;
6.1.12. komodity podléhajících spotřební dani (lihoviny, pivo, víno a meziprodukty, minerální oleje, tabákové výrobky a surový tabák);
6.1.13. padělky věcí nebo věci porušující práva duševního vlastnictví třetích osob;
6.1.14. sklo a jiné zboží (nebo jeho části) vyrobené ze skla, porcelánu či litiny, kameninové výrobky a jiné výrobky z obdobných materiálů nebo výrobky obsahující předměty a látky křehké či lehce poškoditelné i za předpokladu dodržování pokynů pro zvláštní manipulaci se Zásilkou, včetně alkoholu a jiných drahých tekutin či látek ve skleněných lahvích nebo obdobných křehkých obalech, a obdobné předměty;
6.1.15. nové i použité akumulátory či jakékoliv jiné baterie obsahující žíravé látky;
6.1.16. obsahující barvy, lepidla a jiné tekuté látky, které mohou být při přepravě poškozeny nebo mohou poškodit či znehodnotit jiné Zásilky, případně zařízení Allegro Retail;
6.1.17. obsahující živá zvířata nebo pozůstatky lidí a zvířat, části těl nebo orgánů, zdravotnický materiál (krevní vzorky a deriváty, infuze), odpad a obdobné předměty;
6.1.18. obsahující předměty podléhající některému ze zvláštních režimů (režimy s podmínečným osvobozením od cla a režimy s hospodářským účinkem) dle nařízení rady (EHS) č. 2913/92, ve znění pozdějších předpisů;
6.1.19. obsahující předměty, které je nutno zvláštním způsobem chránit, nebo s nimiž je zapotřebí zvláštním způsobem nakládat (např. teplotně nestabilní předměty vyžadující řízenou teplotu, předměty, které by se mohly standardní manipulací při přepravě rozbít nebo jiným způsobem zničit, infekční předměty a obdobné předměty, vyžadující nestandardní manipulaci nebo nestandardní způsob přepravy);
6.1.20. obsahující předměty a látky, které podléhají změnám teploty, jako například potraviny, živé rostliny, zboží podléhající rychlé zkáze a obdobné předměty;
6.1.21. obsahující jiné předměty a látky, které s ohledem na svůj charakter vyžadují speciální úpravu vozidla nebo vytvoření speciálních podmínek při přepravě podle účinných předpisů nebo konkrétních okolností;
6.1.22. jejichž povaha, obsah, vnější vzhled, vlastnosti, způsob zaslání či jejichž držení nebo nakládání s nimi je protiprávní či zakázané, zejména s ohledem na bezpečnost, veřejný pořádek a práva třetích osob;
6.1.23. Zásilky, pokud je kterákoliv ze zúčastněných stran jmenována v sankcích OSN, nebo národních, místních či autonomních omezeních či embargu;
6.1.24. svazek více Nákladových Kusů spojených páskou nebo strečovou fólií či jinak spojených, kdy hrozí rozpadnutí na jednotlivé Nákladové Kusy, aniž by byl každý Nákladový Kus označen přepravním štítkem.
6.2. Zásilky, které jsou vyloučeny z přepravy — společnost Allegro Retail je přijme k přepravě pouze pokud s tím vyslovila předchozí písemný souhlas. Za účelem zjištění, zda se jedná o Zásilku, která je vyloučena z přepravy, je Allegro Retail oprávněna Zásilku včetně jejího obsahu zkontrolovat. Náklady, které Allegro Retail vynaložila v souvislosti s přepravou takové Zásilky, je Zákazník povinen Allegro Retail uhradit.
6.3. Zásilky, které jsou vyloučeny z Přepravy, budou přepraveny na vlastní odpovědnost Zákazníka. To platí i pokud Allegro Retail vyslovila s přepravou takové Zásilky souhlas. Allegro Retail neposkytuje žádné speciální zacházení se Zásilkami.
6.4. Pokud Zákazník předá k Přepravě Zásilku vyloučenou z Přepravy, a to bez předchozího písemného souhlasu Allegro Retail, nenese Allegro Retail žádnou odpovědnost za jakékoliv škody vzniklé v souvislosti s Přepravou Zásilky. Zákazník je povinen uhradit Allegro Retail veškeré náklady spojené s Přepravou, včetně náhrady případné škody a nemajetkové újmy, které v souvislosti s takovou Zásilkou vznikly Allegro Retail či třetí osobě, a to jak na majetku, tak na zdraví.
6.5. Přijetím Zásilky k Přepravě se Allegro Retail nezbavuje práva odmítnout Přepravu Zásilky, pokud později nabude důvodného podezření, že Zásilka nesplňuje podmínky dle těchto VOP. V takovém případě je Allegro Retail oprávněna po informování Zákazníka na jeho náklady Zásilku podle konkrétních okolností buď vydat Příjemci, nebo vrátit Zákazníkovi, popřípadě naložit se Zásilkou jinak, včetně její likvidace v krajním případě, aby bylo zamezeno vzniku případné újmy či rizik.
7. PŘEPRAVA A VYDÁNÍ ZÁSILKY
7.1. Zákazník činí Objednávku písemně prostřednictvím e-mailové komunikace, prostřednictvím Aplikace, prostřednictvím webového formuláře dostupného na adrese https://onedelivery.cz/, nebo jiným způsobem určeným ve Smlouvě.
7.2. Zákazník je povinen v Objednávce sdělit Allegro Retail pouze pravdivé údaje o Zásilce, jejích rozměrech, hmotnosti a hodnotě. V případě, že hodnota Zásilky převyšuje 20 000 CZK bez DPH, je Zákazník povinen Zásilku na vlastní náklady pojistit.
7.3. Zákazník je povinen informovat Allegro Retail o Zásilkách, které jsou předmětem předběžné kontroly exportu, a poskytnout mu informace a potřebné dokumenty o souladu takových Zásilek s příslušnými předpisy.
7.4. Pokud je nutné k exportu nebo importu Zásilky jakákoliv licence nebo povolení, Zákazník takové licence a povolení na vlastní náklad zajistí. Zákazník zároveň předáním takové Zásilky k přepravě prohlašuje, že Příjemce je oprávněnou osobou k Vydání Zásilky podle jurisdikce Zákazníka, Příjemce nebo jakékoli jiné dotčené jurisdikce.
7.5. Allegro Retail je oprávněna kdykoli zkontrolovat, jestli údaje uvedené Zákazníkem o Zásilce odpovídají skutečnosti. V opačném případě je Allegro Retail oprávněna upravit údaje o Zásilce, zejména o rozměrech nebo hmotnosti Zásilky.
7.6. Zásilku určenou k přepravě přebírá Allegro Retail na místě sjednaném ve Smlouvě. Pokud Zákazník předává Zásilku k přepravě prostřednictvím třetí osoby (např. Smluvní přepravce (e-doprava)), je povinen takovou Zásilku předat k přepravě výlučně na pobočce, která je uvedena na přepravním štítku Zásilky jako pobočka podací.
7.7. Zákazník výslovně bere na vědomí, že osoba přebírající Zásilku k přepravě za Allegro Retail při převzetí Zásilky nekontroluje soulad s podmínkami uvedenými ve Smlouvě a v těchto VOP, a to zejména co se týče požadavků na balení a označování Zásilek. Převzetí nesprávně označené nebo zabalené Zásilky nelze považovat za souhlas Allegro Retail s takovým chybným označením Zásilky nebo vadným obalem.
7.8. Allegro Retail je oprávněna využít k přepravě Zásilky Smluvního přepravce (e-doprava).
7.9. Allegro Retail vynaloží přiměřené úsilí, aby Zásilka byla Vydána v rámci předpokládané doby doručení, jak je uvedená v Ceníku. Allegro Retail však nezaručuje dodržení této doby. Jakákoliv prohlášení Allegro Retail ve vztahu ke dni a času doručení Zásilek jsou činěna pouze pro informační účely a nejsou pro Allegro Retail závazná.
7.10. Do předpokládané doby doručení dle Ceníku se nezapočítává:
7.10.1. den, kdy Allegro Retail převzala Zásilku do přepravy;
7.10.2. doba potřebná pro celní kontroly, kontroly příslušných státních orgánů, opravu chybných celních dokumentů apod.;
7.10.3. doba, po kterou trvá prodlení způsobené mimořádnou událostí, vyšší mocí nebo okolnostmi majícími původ v provozu, jakož i jinými okolnostmi, které nemohla Allegro Retail odvrátit nebo předvídat, pokud mají přímý nebo nepřímý vliv na plnění povinností Allegro Retail dle Smlouvy;
7.10.4. dny pracovního klidu;
7.10.5. doba, po kterou trvá prodlení Příjemce s převzetím Zásilky.
7.11. Allegro Retail obstará Vydání Zásilky Příjemci na adrese uvedené na přepravním štítku, nebo v případě osobního odběru na příslušném výdejním místě či výdejním boxu. V případě uvedení nesprávné adresy Vydání je Allegro Retail oprávněna (nikoli však povinna) vyvinout úsilí k nalezení správné adresy. Allegro Retail v takovém případě náleží zvláštní Odměna dle Ceníku dle položky „Nekompletní či chybějící data k balíku“.
7.12. V případě důvodných pochybností je Allegro Retail oprávněna požadovat prokázání totožnosti Příjemce nebo osoby za Příjemce jednající, jakož i její oprávnění za Příjemce jednat. Allegro Retail nenese žádnou odpovědnost za prodlení s Vydáním Zásilky vzniklé z důvodu, že osoba vystupující jako Příjemce nebo zástupce Příjemce odmítla prokázat svou totožnost nebo oprávnění jednat za Příjemce. Pokud u Allegro Retail nevzniknou důvodné pochybnosti o totožnosti, případně oprávnění takové osoby jednat za Příjemce, je oprávněna bez dalšího takové osobě v místě Vydání Zásilku předat.
7.13. Zásilka bude Vydána Příjemci na základě potvrzení převzetí Zásilky podpisem Příjemce nebo osoby jednající za Příjemce do přenosného elektronického skenovacího zařízení nebo na dokument k tomuto účelu určený. V případě, že má být Zásilka Příjemci Vydána prostřednictvím výdejního místa nebo výdejního boxu, Allegro Retail Vydá Příjemci Zásilku na základě předložení nebo zadání PIN kódu k Vydání Zásilky vygenerovaného Allegro Retail.
7.14. Není-li Zásilka na první pokus Vydána, obstará Allegro Retail uskutečnění druhého pokusu o Vydání v nejbližším možném termínu. Pokud je i tento pokus neúspěšný, bude Zásilka vrácena Zákazníkovi, o čemž bude Zákazník informován prostřednictvím aplikace nebo e‑mailem. Tím však není dotčen nárok Allegro Retail na úhradu Odměny v plné výši, včetně případných příplatků a dalších poplatků souvisejících s vrácením Zásilky Zákazníkovi, jako je zejména, nikoli však výhradně, skladné, přeštítkování, třídění, poplatky za vrácení. V případě doručení prostřednictvím Výdejního místa nebo boxu je maximální doba uložení Zásilky ve Výdejním místě nebo boxu uvedena v dokumentu Doplňkové služby, uvedeného na adrese https://www.onedelivery.cz/ke-stazeni. V případě nevyzvednutí Zásilky (bez ohledu na způsob doručení) bude Zásilka vrácena na adresu Zákazníka, na jinou adresu určenou Zákazníkem nebo na vhodné výdejní místo, v závislosti na dostupných možnostech v době vrácení.
7.15. Nezaplatí‑li Příjemce poplatek za Vydání na dobírku při prvním pokusu o Vydání, Zásilka bude ponechána u Allegro Retail. Allegro Retail obstará uskutečnění druhého pokusu o Vydání v nejbližším možném termínu.
7.16. Pokud Příjemce Zásilky odmítne Zásilku převzít, nejsou prováděny další pokusy o Vydání. Určí‑li tak Smlouva, Zásilka je vrácena Zákazníkovi. Tím však není dotčen nárok Allegro Retail na úhradu Odměny včetně souvisejících poplatků, skladného a dalších částek dle Ceníku.
7.17. Neodporuje-li to povaze Zásilky (například Zásilka na dobírku), Allegro Retail je oprávněna v odůvodněných případech (např. epidemie) rozhodnout, že z důvodu ochrany zdraví zaměstnanců a pracovníků Allegro Retail proběhne Vydání zásilky bezkontaktně. V takovém případě se pracovník Allegro Retail dohodne s Příjemcem telefonicky a/nebo prostřednictvím SMS, že Zásilka bude doručená způsobem co nejvíce omezujícím fyzický kontakt Příjemce a pracovníka Allegro Retail, tedy bez toho, aniž by byla ověřována totožnost Příjemce a bez toho, aniž by Příjemce písemně potvrzoval převzetí Zásilky v souladu s těmito VOP. Po dohodě s Příjemcem smí Allegro Retail ponechat Zásilku na dohodnutém místě, přičemž pracovník Allegro Retail pořídí fotografii Zásilky doručené na dohodnuté místo jako důkaz o doručení Zásilky. Doručením na toto místo je Zásilka řádně doručena a Allegro Retail ani Smluvní přepravce nenesou odpovědnost za škodu na ní.
7.18. Allegro Retail je oprávněna v odůvodněných případech (např. epidemie), umožnit Příjemci platbu dobírky COD kartou i tehdy, pokud tento způsob platby nebyl Zákazníkem v nastavení Služeb povolen (zejména pokud jiný způsob platby není v konkrétním případě možný). Allegro Retail je v takovém případě oprávněna požadovat po Zákazníkovi úhradu nákladů s takovou platbou spojených, a to vždy dle aktuální ceníku (položka Doplňkové služby – dobírka – příplatek za platbu kartou), přičemž Zákazník je požadované náklady povinen uhradit.
8. CELNÍ ODBAVENÍ ZÁSILKY
8.1. Předáním Zásilky k přepravě Zákazník jmenuje Allegro Retail svým zástupcem pro účely celního řízení týkajícího se Zásilky a potvrzuje, že je v pravomoci Allegro Retail zajistit toto řízení prostřednictvím subdodavatele Allegro Retail v rozsahu zastoupení Zákazníka. Pokud bude jakýkoli celní orgán požadovat jakoukoliv dodatečnou dokumentaci pro účely celního řízení, Zákazník má povinnost tuto poskytnout včas a na jeho vlastní náklady. Zastupování Zákazníka v celním řízení je zpoplatněno dle platného Ceníku.
8.2. Předáním Zásilky k přepravě Zákazník potvrzuje, že všechna prohlášení a informace, které poskytuje ve vztahu k vývozu a dovozu Zásilky, jsou pravdivá, úplná a správná. Allegro Retail v žádném případě nenese odpovědnost za vyplňování celních a jiných formalit týkajících se Zásilky. Zákazník nese všechna rizika plynoucí z uvedení nepravdivých, klamných nebo chybějících prohlášení o Zásilce nebo jejím obsahu, a zavazuje se nahradit případné škody a nemajetkové újmy, které v souvislosti s uvedením takových nepravdivých prohlášení o Zásilce vznikly Allegro Retail či třetí osobě. Pokud Zákazník nesdělil Allegro Retail kód komodity, Allegro Retail může (podle svého uvážení) použít všeobecný kód komodity na základě popisu zboží uvedeného Zákazníkem, nebo zadržet zboží, dokud neobdrží potřebný kód komodity od Zákazníka, případně je oprávněna vrátit zboží Zákazníkovi.
8.3. Zákazník je povinen poskytnout Allegro Retail zejména následující údaje o Zásilce doručované ze země nebo do země mimo EU:
8.3.1. exportní fakturu v anglickém jazyce (včetně jasného a jednoznačného popisu zboží);
8.3.2. kód komodity každého zboží, které tvoří obsah Zásilky;
8.3.3. písemné upozornění o Zásilce a/nebo zboží obsaženém v Zásilce, které není určeno ke standardní nebo trvalému vývozu (např. dočasný vývoz zboží za účelem jeho opravy, které bude vráceno do země odeslání);
8.3.4. oprávnění k přímému zastoupení Zákazníka, pokud to vyžadují účinné právní předpisy; a
8.3.5. jakékoli další informace vyžadované příslušnými celními orgány nebo Allegro Retail.
8.4. Allegro Retail je oprávněna požadovat po Zákazníkovi náhradu veškerých nákladů, které Allegro Retail vznikly v souvislosti s celním řízením týkajícím se Zásilky, zejména jakékoliv clo, daně (zejména DPH, pokud připadá v úvahu), pokuty, poplatky za skladování nebo jakékoliv jiné výdaje, pokud tyto neuhradí Příjemce. Zákazník je povinen k náhradě těchto nákladů do 7 dnů od oznámení, že Příjemce tyto náklady nezaplatil. Allegro Retail je oprávněna požadovat po Zákazníkovi zajištění dluhů Zákazníka vůči Allegro Retail, které mohou vzniknout v souvislosti se zastupováním Zákazníka v celním řízení.
9. ODMĚNA ZA SLUŽBY
9.1. Není-li ve Smlouvě sjednáno jinak, Zákazník se zavazuje zaplatit Allegro Retail za Služby Odměnu ve výši dle aktuálního Ceníku. Zákazník se dále zavazuje uhradit Allegro Retail příplatky za Doplňkové služby a další částky určené v Ceníku, případně ve Smlouvě, jakožto součást Odměny.
9.2. Allegro Retail si dále vyhrazuje právo podmínit poskytování Služeb platbou předem nebo zajištěním Odměny či její části od Zákazníka.
9.3. Allegro Retail je oprávněna Ceník kdykoliv jednostranně měnit. Toto ustanovení se nevztahuje na již objednané Služby.
9.4. Součástí Odměny nejsou žádné platby, poplatky nebo jiné odměny, které musí Zákazník vynaložit na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se zaplacením Odměny; takové náklady jsou výhradně náklady Zákazníka.
9.5. Při změně podmínek provádění přepravy Smluvními přepravci (e-doprava) si Allegro Retail vyhrazuje právo okamžité změny Odměny za služby Smluvních přepravců (e-doprava). Toto ustanovení se nevztahuje na již objednané Služby.
9.6. Nárok ze strany Allegro Retail na uhrazení ceny za Služby vzniká akceptací Objednávky ze strany Allegro Retail.
9.7. Byla-li mezi smluvními stranami ve Smlouvě sjednaná individuální výše Odměny, Zákazník bere na vědomí, že tato Odměna byla sjednána v závislosti na předpokládaném objemu a struktuře přepravovaných Zásilek. V případě, že po dobu tří po sobě jdoucích kalendářních měsíců dojde ke snížení předpokládaného objemu Zásilek v průměru o více než 20 % nebo v případě, že Zákazník nedodrží minimální počet Zásilek stanovený v článku 4.4 těchto VOP, je Allegro Retail oprávněna od bezprostředně následujícího kalendářního měsíce fakturovat Odměnu dle aktuálního Ceníku, nedohodnou‑li se smluvní strany jinak.
9.8. Není-li ve Smlouvě výslovně uvedeno jinak, Allegro Retail vystaví fakturu (daňový doklad):
9.8.1. v případě jednorázového plnění zpravidla do 30 dnů: (i) ode dne Vydání Zásilky, (ii) ode dne, kdy Příjemce odmítl Zásilku převzít, (iii) ode dne, kdy proběhl druhý pokus doručení Zásilky v souladu s těmito VOP, nebo (iv) v případě osobního odběru, od posledního dne lhůty pro vyzvednutí Zásilky Příjemcem;
9.8.2. v případě opakovaného plnění do 30. dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém Allegro Retail poskytla Zákazníkovi Služby dle Smlouvy.
9.9. Zákazník musí Allegro Retail upozornit na každou nesrovnalost týkající se jeho faktury, a to do 30 kalendářních dnů od doručení faktury. Pokud tak Zákazník neučiní, Allegro Retail nenese odpovědnost za žádnou chybu na faktuře a není povinna vracet žádné částky zaplacené Zákazníkem, pokud Zákazník neprokáže, že:
9.9.1. nebylo přiměřeně možné, aby Allegro Retail upozornil na chybu na faktuře v rámci výše uvedených lhůt; a
9.9.2. upozornění bylo učiněno při první možné příležitosti a maximálně do 3 měsíců po datu vystavení faktury.
9.10. Allegro Retail a Zákazník výslovně souhlasí se zasíláním daňových dokladů výlučně v elektronické podobě.
9.11. V případě, že se Zákazník dostane do prodlení s úhradou Odměny nebo jakýchkoli jiných splatných částek, je Allegro Retail oprávněna odmítnout poskytování Služeb Zákazníkovi až do doby, než budou všechny závazky Zákazníka uhrazeny. Zároveň je oprávněna vyúčtovat Zákazníkovi rozdíl mezi jakoukoliv zvýhodněnou Odměnou stanovenou ve Smlouvě a Odměnou podle Ceníku, a to i zpětně za vystavené neuhrazené faktury. Zákazník se dále zavazuje zaplatit Allegro Retail smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
9.12. V případě prodlení Zákazníka s úhradou jakékoli peněžité částky má Allegro Retail právo pozastavit výplatu částky přijaté při doručení Zásilky na dobírku až do doby úhrady veškerých splatných závazků Zákazníka.
9.13. Allegro Retail je dále oprávněna jednostranně započíst na své splatné pohledávky za Zákazníkem, s jejichž placením se Zákazník dostal do prodlení delšího než 7 dnů, veškeré dobírkové částky vybrané při Vydání dobírkových Zásilek od Příjemců, které je jinak jako svůj závazek povinna odvést Zákazníkovi. Toto ustanovení se týká všech typů dobírkových částek, a to včetně zahraničních dobírek. Allegro Retail je dále oprávněna jednostranně započíst jakékoliv své pohledávky za Zákazníkem, s kterými je tento v prodlení déle než 7 dnů, vůči jakýmkoliv pohledávkám Zákazníka za Allegro Retail. Započtení pohledávek je účinné doručením písemného oznámení Allegro Retail o započtení pohledávek Zákazníkovi. Pro tyto účely se za písemné oznámení považuje i vyrozumění zaslané prostřednictvím e-mailové komunikace.
9.14. Zákazník bere na vědomí, že Allegro Retail není poskytovatelem platebních služeb ani provozovatelem platebních brán a portálů, a nenese za jakoukoli odpovědnost za realizaci platby přes tyto platební portály. Podmínky využití platebních brán a portálů se řídí podmínkami vydanými jejich poskytovatelem.
10. OTEVŘENÍ, ZNIČENÍ A PRODEJ ZÁSILKY
10.1. Není-li ve Smlouvě nebo v těchto VOP stanoveno jinak, je Allegro Retail oprávněna otevřít Zásilku pouze s předchozím písemným souhlasem (i elektronicky e-mailem) Zákazníka.
10.2. Bez souhlasu Zákazníka je Allegro Retail oprávněna (nikoliv povinna) otevřít Zásilku, jestliže:
10.2.1. je důvodné podezření, že obsahuje věc vyloučenou z přepravy v souladu s článkem 6 těchto VOP;
10.2.2. Zásilku nelze Vydat a současně ji nelze vrátit Zákazníkovi nebo nemá být podle Smlouvy Zásilka vrácena;
10.2.3. byla poškozena;
10.2.4. je důvodná obava, že došlo, nebo že by do dodání mohlo dojít ke vzniku újmy;
10.2.5. je to nezbytné k dodržení povinností uložených Allegro Retail zvláštním právním předpisem.
10.3. Obsah Zásilky smí být při jejím otevření prohlížen pouze v nezbytném rozsahu. Allegro Retail je oprávněna k otevření Zásilky přizvat Zákazníka. Není-li Zákazník otevření Zásilky přítomen a bude-li to možné, otevření budou přítomny dvě osoby, které tím Allegro Retail pověřila. O otevření Zásilky bude pořízen písemný protokol, který bude následně připojen k Zásilce. Pokud Zákazník byl přítomen u otevření Zásilky, vydá mu Allegro Retail na jeho žádost kopii takového protokolu. Za otevření Zásilky se nepovažuje oprava jejího obalu.
10.4. Allegro Retail je oprávněna otevřít a zkontrolovat obsah jakékoliv Zásilky vždy, pokud byla o otevření Zásilky požádána státními orgány nebo je-li k tomu povinna dle účinných právních předpisů.
10.5. Allegro Retail je o otevření Zásilky povinna při dodání písemně informovat Příjemce (případně Zákazníka v případě vrácení Zásilky).
10.6. Allegro Retail je oprávněna na náklady Zákazníka zničit Zásilku nebo její část:
10.6.1. jestliže je takový postup v souladu s právními předpisy;
10.6.2. je-li to nezbytné pro zajištění ochrany bezpečí a zdraví lidí;
10.6.3. po uplynutí šesti (6) měsíců od převzetí Zásilky k přepravě, jestliže se obsah Zásilky zcela nebo zčásti znehodnotil;
10.6.4. po uplynutí šesti (6) měsíců od převzetí Zásilky k přepravě, není-li možné Zásilku Vydat a současně jí nelze vrátit nebo nemá být dle Smlouvy vrácena, nedojde‑li k prodeji Zásilky.
10.7. Allegro Retail má nárok na náhradu veškerých nákladů, které jí vznikly v souvislosti se zničením Zásilky.
10.8. O zničení Zásilky nebo její části Allegro Retail vyhotoví písemný protokol, který Allegro Retail uchová po dobu 2 let ode dne jeho vyhotovení.
10.9. Allegro Retail je oprávněna Zásilku prodat:
10.9.1. jestliže je takový postup v souladu s právními předpisy;
10.9.2. po uplynutí jednoho (1) roku od převzetí Zásilky k přepravě, jestliže je důvodná obava, že se obsah Zásilky do Vydání znehodnotí;
10.9.3. po uplynutí jednoho (1) roku od převzetí Zásilky k přepravě, jestliže ji nelze Vydat a současně ji nelze nebo nemá být podle Smlouvy vrácena.
10.10. Je-li to možné, výtěžek z prodeje Zásilky po odečtení nákladů Allegro Retail vzniklých v souvislosti s uskladněním a prodejem Zásilky (dále jen „čistý výtěžek“) vydá Allegro Retail Zákazníkovi. Allegro Retail je oprávněna proti čistému výtěžku započíst svoje pohledávky vůči Zákazníkovi. Nebyl-li čistý výtěžek vydán, Zákazník má právo požádat o jeho vydání ve lhůtě jednoho (1) roku ode dne kdy byla Zásilka převzata k přepravě. Nepožádá‑li Zákazník Allegro Retail o vydání čistého výtěžku v uvedené lhůtě, právo na vydání čistého výtěžku zaniká a čistý výtěžek připadne Allegro Retail.
10.11. O prodeji Zásilky nebo její části Allegro Retail vyhotoví písemný protokol, který Allegro Retail uchová po dobu 2 let ode dne jeho vyhotovení.
11. REKLAMACE
11.1. Práva a povinnosti smluvních stran související s odpovědností Allegro Retail za vady Služeb upravuje reklamační řád Allegro Retail, který je dostupný na adrese: https://www.onedelivery.cz/ke-stazeni.
11.2. Pokud Allegro Retail nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované Služby, je Zákazník nebo Příjemce oprávněn podat u :contentReference[oaicite:1]{index=1} návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
12. NÁHRADA ŠKODY A VRÁCENÍ ODMĚNY NEBO JEJÍ POMĚRNÉ ČÁSTI
12.1. Allegro Retail odpovídá Zákazníkovi za škodu vzniklou v důsledku poškození, zničení a částečné nebo úplné ztráty Zásilky, ke které došlo během přepravy Zásilky až do momentu Vydání Zásilky. Po Vydání Zásilky má právo na náhradu škody dle tohoto článku 13 Příjemce.
12.2. Odpovědnost Allegro Retail za škodu je vyloučena jestliže:
12.2.1. škoda vznikla v důsledku porušení kterékoliv povinnosti Zákazníka stanovené v těchto VOP, zejména jestliže Zákazník Zásilku nezabalil nebo neoznačil v souladu s těmito VOP a Přepravním manuálem;
12.2.2. škoda má původ v povaze věci, která tvoří obsah Zásilky (zejména bylo‑li obsahem Zásilky zboží podléhající rychlé zkáze nebo jiné zboží vyžadující zvláštní podmínky pro skladování a přepravu, nebo v případě, že Zákazník zvolil možnost přesměrování takové Zásilky do výdejního boxu aniž by se ujistil, že Zásilka je k tomu vhodná nebo je adekvátním způsobem zabalená);
12.2.3. škoda vznikla v důsledku smazání dat, ztráty dat uložených na magnetických páskách, v souborech či na jiných úložných médiích, nebo smazáním či poškozením fotografických obrázků či zvukových záznamů z důvodu vystavení filmu působení světla;
12.2.4. obsahem přepravované Zásilky byla věc vyloučená z přepravy;
12.2.5. škoda vznikla v důsledku toho, že Allegro Retail nedodržela orientační časy pro Vydání Zásilky;
12.2.6. škoda vznikla v důsledku postupu orgánů v celním řízení nebo zabavením obsahu Zásilky na základě soudního řízení či jiného řízení nebo opomenutím jednat ze strany celního úřadu, státních úřadů či jiných správních orgánů a dodržením předpisů, rozhodnutí a příkazů vydaných celními, vládními či regulatorními orgány;
12.2.7. škoda vznikla v důsledku vyšší moci;
12.2.8. škoda vznikla v důsledku poškození nebo ztráty dokumentů, které tvořily obsah Zásilky;
12.2.9. v ostatních případech stanovených ve Smlouvě nebo těchto VOP.
12.3. Při ztrátě Zásilky hradí Allegro Retail škodu ve výši ceny, kterou měla Zásilka v době a místě jejího převzetí do přepravy. Je-li obsah Zásilky poškozen nebo je neúplný, Allegro Retail hradí škodu ve výši rozdílu mezi cenou, kterou měla Zásilka v době a místě jejího převzetí do přepravy, a cenou, kterou by měla v době a místě převzetí do přepravy Zásilka poškozená nebo neúplná; je-li však účelné provést opravu, Allegro Retail hradí škodu ve výši nákladů opravy. Účelnost se posuzuje zejména s ohledem na výši ceny opravy. Povinnost Allegro Retail k náhradě škody je navíc omezena částkou 20 000 CZK na jednu Zásilku (nikoliv na jeden Nákladový kus). Jestliže Zákazníkem deklarovaná cena, kterou měla Zásilka v době a místě jejího převzetí do přepravy je nižší než skutečná cena, odpovídá Allegro Retail za škodu maximálně do výše ceny Zásilky deklarované Zákazníkem.
12.4. Není-li Zákazník schopen odpovídajícím způsobem doložit výši ceny, kterou měla Zásilka v době a místě jejího převzetí do přepravy, cena Zásilky se určí jako obvyklá pořizovací cena v době poškození Zásilky. Nebude-li takto možné cenu Zásilky určit, nebo se Zákazník a Allegro Retail na ceně Zásilky nedohodnou, bude hodnota Zásilky určena znaleckým posudkem zadaným Allegro Retail a vypracovaným na náklady Zákazníka.
12.5. Allegro Retail v žádném případě neodpovídá Zákazníkovi za následné škody, jako například ušlý zisk, nebo smluvní sankce nebo jiné nároky třetích osob, ke kterým je Zákazník povinen na základě smluv uzavřených s třetími osobami nebo na základě jiné právní skutečnosti.
12.6. Nárok na náhradu škody uplatňuje Zákazník u Allegro Retail písemně na základě uznané reklamace ze strany Allegro Retail, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uznání reklamace. K uplatnění nároku na náhradu škody je Zákazník povinen přiložit zejména následující dokumenty, jinak nelze k jeho nároku přihlížet a nepovažuje se za včas a řádně uplatněný:
12.6.1. v případě poškození Zásilky:
a) doklad o pořizovací ceně Zásilky a jejím obsahu;
b) posudek servisu či jiné osoby, která provedla opravu Zásilky, pokud byla Zásilka po škodní události opravována, nebo vyžadují‑li to okolnosti případu;
c) faktura na částku odpovídající výši škody vystavená na Allegro Retail.
12.6.2. v případě ztráty Zásilky nebo její části:
a) doklad potvrzující skutečný obsah Zásilky včetně uvedení jeho ceny, spolu s dokladem o ceně, kterou měla Zásilka v době a místě jejího převzetí do přepravy;
b) faktura na částku odpovídající výši škody vystavená na Allegro Retail.
12.7. Allegro Retail je povinna se k uplatněnému nároku na náhradu škody vyjádřit nejpozději do 30 dnů od data jeho uplatnění. Tato doba se prodlužuje o dobu, po kterou nebyly dodány Allegro Retail všechny podklady uvedené v předchozím odstavci. Stejně tak, jsou-li k vyřízení reklamace nezbytné podklady od orgánů činných v trestním řízení či jiného orgánu či instituce, neběží lhůta pro vyřízení reklamace do té doby, než Allegro Retail takové podklady získá.
12.8. V případě, že podkladem pro stanovení ceny poškozeného či pohřešovaného obsahu Zásilky je faktura v zahraniční měně, přepočítá se částka na této faktuře uvedená dle směnného kurzu vyhlášeného :contentReference[oaicite:2]{index=2} a platného ke dni převzetí Zásilky k Přepravě.
12.9. Za oprávněný nelze považovat nárok na náhradu škody týkající se částečné ztráty obsahu Zásilky nebo poškození Zásilky či její části, není-li oprávněnou osobou prokázáno poškození obalu Zásilky.
12.10. V případě, že dojde k poškození, zničení nebo ztrátě Zásilky společností Allegro Retail, Zákazník má právo na vrácení Odměny za Služby, které nebyly ve vztahu k dané Zásilce řádně poskytnuty. V případě ztráty, poškození, zničení pouze části Zásilky (např. jednoho z více nákladových kusů) má Zákazník nárok na vrácení poměrné části Odměny za Služby, které nebyly ve vztahu k dané Zásilce řádně poskytnuty. V případě porušení jiných povinností Allegro Retail ve vztahu ke konkrétní Službě má Zákazník nárok na vrácení Odměny v rozsahu, v jakém Služba nebyla řádně poskytnuta.
12.11. V případě nalezení ztracené Zásilky je nárok Zákazníka na náhradu škody na Zásilce uspokojený okamžikem, kdy Zákazník nebo Příjemce získá možnost se Zásilkou nakládat. Byla-li Zásilka nalezena Zákazníkem nebo Příjemcem, je o této skutečnosti Zákazník povinen Allegro Retail písemně informovat. Pokud byla škoda nebo její část před nalezením Zásilky Zákazníkovi uhrazena ze strany Allegro Retail, je Zákazník povinen tuto částku Allegro Retail vrátit, případně po dohodě s Allegro Retail obsah Zásilky vydat Allegro Retail.
12.12. Byla-li Zásilka zničena a Allegro Retail uhradila Zákazníkovi škodu ve výši celkové ceny Zásilky, Zákazník je povinen odevzdat obsah zničené Zásilky Allegro Retail nejpozději do pěti pracovních dnů od výzvy Allegro Retail k vydání Zásilky.
12.13. Poruší‑li Zákazník některou svou povinnost uvedenou v tomto článku, Allegro Retail není po dobu trvání prodlení Zákazníka se splněním takové povinnosti povinna se k nároku na náhradu škody vyjádřit, ani jej uspokojit.
13. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
13.1. Jak Allegro Retail zpracovává osobní údaje Zákazníka a Příjemce je popsáno v dokumentu „Ochrana osobních údajů zákazníků“, který je dostupný na adrese https://www.onedelivery.cz/ke-stazeni.
14. APLIKACE
14.1. Zákazník nesmí při využívání Aplikace jakýmkoliv způsobem zasahovat do informačního systému a technologie Allegro Retail, zejména nesmí používat systémových příkazů, které by mohly změnit funkci nebo nastavení Aplikace, používat programové řešení ovlivňující funkcionalitu nebo bezpečnost Aplikace, používat Aplikaci způsobem, který je způsobilý komukoliv způsobit újmu, nebo způsobem, který porušuje práva třetích osob nebo Allegro Retail, nebo způsobem, který je v rozporu s právním řádem České republiky nebo Evropských společenství.
14.2. Zákazník nesmí poskytovat třetím osobám přístupové údaje Zákazníka do Aplikace, ani jakýkoli jiný přístup do uživatelského účtu. Zákazník je povinen učinit všechna přiměřená opatření k jejich utajení. Zákazník v plném rozsahu odpovídá za neoprávněné užití přístupových údajů Zákazníka do Aplikace nebo uživatelského účtu Zákazníka a za škodu takto způsobenou Allegro Retail nebo třetím osobám.
14.3. V případě ztráty nebo odcizení přístupových údajů je Zákazník povinen sdělit tuto skutečnost neprodleně Allegro Retail. Allegro Retail v přiměřené lhůtě poskytne Zákazníkovi nové Přístupové údaje.
14.4. Zákazník je povinen neprodleně prostřednictvím Aplikace, případně jiným způsobem v souladu s těmito VOP informovat Allegro Retail o všech změnách identifikačních údajů Zákazníka uvedených v Aplikaci.
14.5. Allegro Retail je oprávněna omezit nebo přerušit funkčnost Aplikace či přístup do něj na dobu nezbytně nutnou z důvodů údržby nebo opravy nebo jiného důvodu na straně Allegro Retail nebo třetí osoby.
14.6. Allegro Retail je oprávněna změnit přístupové údaje k uživatelskému účtu Zákazníka (uživatelské jméno a heslo) z naléhavého technického nebo bezpečnostního důvodu i bez souhlasu Zákazníka, a to za předpokladu, že toto opatření je nutné k řádnému poskytování Služeb. Takto změněné přístupové údaje Allegro Retail Zákazníkovi oznámí bez zbytečného odkladu.
14.7. Z provozních nebo jiných důvodů může Allegro Retail změnit technické řešení Aplikace, pokud je to nutné k řádnému poskytování Služeb.
14.8. Allegro Retail v žádném případě nenese odpovědnost za nefunkčnost nebo výpadky Aplikace.
15. MLČENLIVOST
15.1. Smluvní strany se zavazují nesdělit ani jinak nezpřístupnit třetím osobám, včetně jejich obchodních partnerů, jakoukoliv informaci, která má charakter Důvěrné informace, k níž získaly či získají přístup v souvislosti se Smlouvou. Povinnost zachovávat mlčenlivost dle tohoto článku VOP znamená zejména povinnost zdržet se jakéhokoli jednání, kterým by Důvěrné informace byly jakoukoliv formou sděleny nebo zpřístupněny třetí osobě nebo by byly Důvěrné informace využity v rozporu s jejich účelem pro vlastní potřeby nebo potřeby třetí osoby anebo by bylo umožněno třetí osobě jakékoliv využití těchto Důvěrných informací.
15.2. Povinnost mlčenlivosti dle těchto VOP se nevztahuje na zpřístupnění Důvěrné informace:
15.2.1. zaměstnancům smluvní strany, a osobám činným ve prospěch smluvní strany (např. advokátům, auditorům, znalcům nebo osobám, jejichž činnost je potřebná pro plnění jakékoliv povinnosti příslušné smluvní strany v souvislosti se Smlouvou), za podmínky, že je druhou smluvní stranou prokazatelně zajištěno ve vztahu k Důvěrným informacím plnění povinnosti mlčenlivosti výše uvedenými osobami alespoň v rozsahu ustanovení, které obsahuje tento článek VOP;
15.2.2. pokud příslušná smluvní strana ke zpřístupnění Důvěrné informace dala předem písemný souhlas;
15.2.3. v případě zákonem uložené povinnosti překazit nebo oznámit spáchání trestného činu nebo jiné zákonem stanovené informační povinnosti; příslušná smluvní strana je v takovém případě povinna označit poskytnuté informace jako obchodní tajemství a bez zbytečného odkladu vyrozumět o jejich poskytnutí druhou smluvní stranou.
15.3. Smluvní strany se zavazují nezneužít ke svému prospěchu či k prospěchu třetí osoby jakoukoli Důvěrnou informaci druhé smluvní strany.
15.4. Povinnosti, které obsahuje tento článek VOP, zůstávají v platnosti i po ukončení Smlouvy, a to bez ohledu na důvod skončení, nedohodnou‑li se smluvní strany jinak.
16. SUBJEKT MIMOSOUDNÍHO ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
16.1. Věcně příslušným subjektem pro řešení spotřebitelských sporů plynoucích ze Smlouvy je Český telekomunikační úřad, jehož kontaktní údaje jsou:
Český telekomunikační úřad
IČ: 70 10 69 75
DIČ: CZ 70 10 69 75
sídlo: Sokolovská 219, Praha 9
poštovní adresa: P. O. Box 02, 225 02 Praha 025
elektronická adresa: podatelna@ctu.cz
elektronická adresa pro podání návrhu spotřebitele: spotrebitelskespory@ctu.cz
datová schránka: a9qaats
17. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
17.1. Allegro Retail je zproštěna veškeré odpovědnosti za nesplnění svých povinností plynoucích ze Smlouvy po dobu trvání vyšší moci.
17.2. Po dobu trvání vyšší moci je dále Allegro Retail oprávněna omezit poskytování některých svých Služeb či učinit jiná opatření, která podle jejího posouzení jsou přiměřená mimořádné situaci. Mezi taková patří například právo nepřijímat dobírkové platby v hotovosti, nebo právo omezit či vyloučit doručování pro určitou oblast. Allegro Retail bude o přijatých opatřeních informovat na svých webových stránkách.
17.3. Za vyšší moc se pro účely těchto VOP považuje každá událost nezávislá na vůli smluvních stran, která zcela nebo významným způsobem znemožňuje nebo ztěžuje plnění smluvních závazků. Za vyšší moc se považuje zejména, nikoliv však výlučně: válka, válečný stav nebo válečnické operace, invaze, zásah cizího nepřítele, občanská válka, povstání, revoluce, rebelie, vzpoura, uchvácení občanské nebo vojenské vlády, spiknutí, občanské protesty a nepokoje, teroristické činy, stávka, karanténa, sabotáž, blokáda, embargo, dovozová omezení, epidemie, pandemie a jiná obdobná situace, přírodní katastrofa, povodeň, požár, vichřice, zemětřesení, záplavy, a jiná obdobná situace, a dále také zákony a jiné právní předpisy, včetně opatření státních a pověřených orgánů veřejné moci přijaté v souvislosti s výše uvedenými událostmi, včetně jakékoliv neočekávané změny právních předpisů, a to i tehdy, pokud nesouvisí s událostmi vyjmenovanými v tomto článku.
17.4. Neplyne-li ze Smlouvy něco jiného, Smlouva je uzavřená na dobu neurčitou.
17.5. Smlouvu lze ukončit z důvodů výslovně uvedených v textu těchto VOP a dále:
17.5.1. písemnou dohodou smluvních stran;
17.5.2. písemnou výpovědí podanou kteroukoliv smluvní stranou bez udání důvodu s tím, že výpovědní doba činí jeden (1) měsíc a počíná běžet prvním dnem měsíce bezprostředně následujícího po měsíci, v němž byla písemná výpověď doručena druhé smluvní straně;
17.5.3. písemným odstoupením smluvní strany z důvodu podstatného porušení Smlouvy druhou smluvní stranou s tím, že odstoupení je účinné jeho doručením druhé smluvní straně, přičemž podstatným porušením Smlouvy se rozumí i opakované porušení povinností, a které byla smluvní strana druhou smluvní stranou opakovaně písemně upozorněna.
17.6. Zákazník není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu Allegro Retail převést nebo postoupit jakákoliv svá práva nebo závazky z této Smlouvy na třetí osoby.
17.7. Zákazník není oprávněn jednostranně započíst jakékoliv svoje pohledávky za Allegro Retail vůči pohledávkám Allegro Retail za Zákazníkem.
17.8. Zákazník není oprávněn poskytovat za úplatu služby Allegro Retail pod jinou obchodní značkou.
17.9. Ve Smlouvách uzavřených mezi Allegro Retail a Zákazníkem před datem účinnosti těchto VOP se budou odkazy na pojem „Zasílatelské služby“ vykládat jako odkazy na pojem „Poštovní služby“ dle těchto VOP, odkazy na pojem „Zasílatel“ se budou vykládat jako odkazy na pojem „Allegro Retail“ dle těchto VOP a odkazy na pojem „Příkazce“ se budou vykládat jako odkazy na pojem „Zákazník“ dle těchto VOP.