logo
Pro příjemce
icon-pro-příjemce
Pro příjemce
Informace pro příjemce zásilek
icon-sledovat-zásilku
Sledovat zásilku
Zjisti, kde se tvoje zásilka nachází
icon-one-courier
One Courier
Informace o službě doručení kurýrem
icon-one-box
One Box
Informace o metodě doručení do výdejního boxu
icon-one-point
One Point
Informace o metodě doručení na výdejní místo
icon-mobilní-aplikace
Mobilní aplikace
Všechny tvé zásilky na jednom místě
Pro firmy
icon-pro-firmy
Pro firmy
Seznamte se s naší nábídkou služeb
icon-pro-e-shopy
Pro e-shopy
Nabídka služeb pro provozovatele e-shopu
icon-další-spolupráce
Další spolupráce
Jak se stát výdejním místem, provozovat One Box či doručovat naše zásilky
icon-ceník
Ceník
Základní cenová nabídka pro neregistrované zákazníky
icon-instrukce-pro-odeslání-zásilky
Instrukce pro odeslání zásilky
Jak odeslat zásilku s One by Allegro
icon-napojení
Napojení
Informace o možnostech napojení
icon-ke-stažení
Ke stažení
Stáhni si loga, dokumenty a podpůrné materiály
O nás
icon-o-nás
O nás
Seznam se s One by Allegro
icon-aktuality
Aktuality
Zjisti co je u nás nového
Vyhledat výdejní místaKontaktSoutěž pro e-shopy 🎁
Přihlásit se
Portál Zásilky
Portál One by Allegro
Začátek naší spolupráce
REGISTRACE E-SHOPU
Portál ZásilkyPortál One by Allegro
Začátek naší spolupráce
REGISTRACE E-SHOPU
  1. Onedelivery
  2. O nás
  3. Aktuality
  4. Jak podat reklamaci jako odesílatel

Jak podat reklamaci jako odesílatel

Jak podat reklamaci jako odesílatel

S poškozenou nebo ztracenou zásilkou se může setkat každý prodejce.Aby tak bylo možné reklamaci vyřídit rychle a bez komplikací, připravili jsme pro vás přehledný návod krok za krokem, jak v takové situaci postupovat.

1. Termíny pro podání reklamace

Dodržení lhůt je klíčové pro úspěšné vyřízení reklamace. Jak tedy postupovat při:

  • Zjevném poškození při doručení: Pokud je zásilka při převzetí viditelně poškozená, je třeba, abyji příjemce reklamoval ihned u kurýra. Kurýr poté zaznamená, že byla zásilka doručena s výhradou. Zásilka následně zůstane u příjemce, aby mohla být reklamace dále zpracována.

  • Skrytém poškození: Pokud se poškození projeví až po převzetí, je třeba reklamaci nahlásit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení zásilky.

Tip: Čím rychleji reklamaci podáte, tím rychleji bude možné ji vyřešit.

2. Podání reklamace

Ušetřete čas a vyhněte se komplikacím – náš video tutoriál vás provede celým procesem reklamace zásilky od okamžiku převzetí až po vyřízení.

Stačí vyplnit kontaktní formulář na našich webových stránkách.

Postup krok za krokem:

  1. V sekci Kontakt vyberte možnost Dotaz na zásilku.
  2. Zvolte, že jste Prodejce.
  3. Vyplňte vyžadované údaje: stručný popis poškození, kontaktní e-mail, číslo zásilky.
  4. Uveďte, zda zásilka pochází z platformy allegro.cz nebo z e-shopu mimo platformu.
  5. V části Téma kontaktu vyberte Reklamace.
  6. Na závěr nahrajte fotografie poškozeného zásilky. Nezapomeňte nafotit také: vnější obal zásilky, vnitřní balení a výplně, samotné poškození zboží.

Tyto fotografie jsou nezbytné pro řádné posouzení reklamace.

Tip: Kvalitní fotodokumentace výrazně urychlí její vyřízení.

3. Co musí reklamace obsahovat

Aby byla reklamace akceptována, musí obsahovat:

  • Číslo zásilky (tracking number)
  • Popis poškození a jeho rozsah (jaké zboží bylo poškozeno a v jakém rozsahu)
  • Fotodokumentaci poškození: vnější balení, vnitřní balení a výplně, poškození zboží

4. Komunikace a vyřízení reklamace

  • Po vyplnění a odeslání formuláře vás budeme kontaktovat, zpravidla do 5 pracovních dnů. Vyčkejte tedy na kontakt z naší strany.
  • Na vyřízení reklamace platí lhůta až 30 dnů od jejího nahlášení.
  • V případě potřeby dalšího posouzení rozsahu škody, budeme vyžadovat umožnění kontroly poškozené zásilky před uzavřením reklamace.

Důležitá upozornění

Řádné zabalení zásilky je povinností odesílatele. Poškození z důvodu nedostatečného zabalení může vést k zamítnutí reklamace. Podmínky si vždy ověřte v aktuálním znění Reklamačního řádu a Přepravního manuálu.

Shrnutí

Pro úspěšné podání reklamace je třeba:

  1. Dodržovat lhůty pro nahlášení poškození. ✅
  2. Podávat reklamaci přes kontaktní formulář jako odesílatel. ✅
  3. Přiložit kompletní fotodokumentaci. ✅
  4. Vyčkat na kontakt od našeho týmu a umožnit případnou kontrolu zásilky. ✅

Takto připravená reklamace bude vyřízena rychle a bez zbytečných průtahů.

One by Allegro
Sledujte násFacebookLinkedInInstagram
Kontaktujte násNejčastější dotazy
AppStorePlayStore

  • Ochrana osobních údajů zákazníků
  • Všeobecné obchodní podmínky
  • Zásady používaní cookie souborů
Copyrights © 2025 Všechna práva vyhrazena Allegro Retail a.s.